El diari Expansión es fa ressò de l’adjudicació d’Aena a Arnó (en UTE) de la regeneració del paviment de la pista gran de l’aeroport de Barcelona (amb gairebé 4 km de longitud i 60 metres d’amplada) per 22,6 M€.
L’obra té un termini de 9 mesos i està previst començar al gener o febrer. Durant l’execució de l’obra hi haurà una fase en la que la pista romandrà tancada treballant les 24 hores per asfaltar la pista, arribant a produir unes 10.000 tones per dia.
L’obra es realitzarà com si es tractés de dues obres, començant pels extrems de la pista fins al punt mig. Aquesta organització i les exigències de temps i del propi treball dins d’un aeroport comporten que s’hagi de disposar de molta maquinaria específica (plantes d’asfalt, fresadores, regadores, asfaltadores…) i camions. Es mobilitzaran un volum del voltant d’uns 400 treballadors entre personal d’obra i tècnics per torn.
Experiència d’Arnó en obres aeroportuàries
Per accedir a aquest tipus d’obres s’ha de comptar amb un coneixement previ i per això és important tenir experiència en altres obres aeroportuàries.
Arnó ha treballat per Dragados en asfaltat de pistes a l’aeroport Adolfo Suárez de Madrid arribant a puntes de fabricació de 5.000 tn per dia.
També ha treballat en l’obra de condicionament del camp de vol de l’aeroport de Girona per adaptar-lo a les noves exigències geomètriques (eliminació d’obstacles) i drenatge.
A l’aeroport de Sabadell, Arnó va fer la zona d’estacionament i repostatge d’aeronaus. I a l’aeroport de Terol recentment es van fer els carrers de rodatge i la zona d’estacionament d’aeronaus, també amb especial atenció per les característiques específiques de drenatge en cas d’abocament d’hidrocarburs.
Per treballar en obres aeroportuàries no només es tracta de tenir amples coneixements tècnics i capacitat de maquinaria, també de conèixer molt bé la seguretat i el funcionament de l’aeroport per tal de complir amb les altes exigències de termini i d’organització dins les instal·lacions.