Durant dues setmanes hem estat recorrent #obresurbanes com si portéssim un mapa a la mà i haguéssim anat visitant-les.
Al passeig hem vist transformar-se una via per a cotxes i vianants en una via que també permeti la circulació de bicicletes; els carrils per a bicis es caracteritzen per tenir un color rosat, però sobretot han d’estar ben senyalitzats perquè vianants i ciclistes sàpiguen quin és el seu camí. Ja els romans van tenir en compte separar les zones de vianants de les usades per carros i animals; es creu que va ser a la ciutat de Pompeia on es van construir les primeres voreres perquè en aquesta ciutat era on l’aristocràcia romana tenia les seves finques d’esbarjo i així delimitaven el pas de les cavalleries, carruatges i vianants. A més, d’aquesta manera també es canalitzaven les aigües de pluja.
I és que els nostres carrers alberguen tot un entramat d’instal·lacions per sota que ens proporcionen diferents serveis: clavegueram, enllumenat públic, telecomunicacions, gas i xarxa de reg de l’arbrat en cas de que hi hagi vegetació. Generalment quan s’aborda una reurbanització s’aprofita per renovar o canviar allò que s’hagi deteriorat.
Pel que fa a parcs i jardins, depèn de la ubicació i l’ús que se’ls vulgui donar requereixen una intervenció o una altra, el que sí és clar és que en tots és important la vegetació.
Cada poble i ciutat ha anat variant el paviment dels seus carrers en funció dels materials existents a la zona i de les modes del moment: empedrat de pedra, formigó, empedrat de formigó, lloses de pedra, rajoles hidràuliques, terratzo, empedrat de ceràmica … en moltes zones històriques s’intenta preservar l’aspecte original, en altres preval l’economia de materials i en altres que sigui pràctic i la seguretat.
En definitiva, els carrers són un dels elements bàsics de la ciutat, per això són més que zones de pas: són llocs de trobada, passeig, esbarjo o comunicació.
Remodelació pl. Jardins d’Alfàbia, Barcelona
Remodelació pl. Jardins d'Alfàbia, Barcelona Obres de remodelació de la plaça Jardins d’Alfàbia per tal de fer un espai més accesible per als veins i l'entorn. S'han eliminat desnivells existents i les barreres
Reurbanización de la calle Leiva, Barcelona
Reurbanització del carrer Leiva (Barcelona) Obres relatives al projecte de reurbanització del carrer Leiva entre el c/ Sant Roc i Gaiarre i el c/ Aliga entre la carretera de la Bordeta i el
Mejoras del parque Canal de la Infanta, Cornellá
Millores del parc Canal de la Infanta, Cornellà Les obres de millora del parc Canal de la Infanta consisteixen en l’actualització de les dues zones de jocs infantils, millores de les instal·lacions de
Reurbanización calle Radas, Barcelona
Reurbanització del carrer Radas (Barcelona) Obres relatives al projecte executiu de reurbanització del carrer Radas (entre el passeig de l'Exposició i el carrer Elkano) i carrer La Concordia (entre el carrer Mare de
Arreglo y mejora de pavimentos en calles de Lleida
Arranjament i millora de paviments en carrers de Lleida Arranjament i millora de paviments de diversos carrers de Lleida. Construcció de la continuació del carril bici al pont de la Universitat. En asfaltar
Remodelación calle Enginyer Moncunill, Hospitalet de Llobregat
Remodelació carrer Enginyer Moncunill a Hospitalet de Llobregat Remodelació del C/ Enginyer Moncunill a Hospitalet de Llobregat. Les obres es projecten amb solucions estandarditzades per tal d’unificar criteris i facilitar les tasques posteriors
Reurbanización jardines Paula Montal, Barcelona
Reurbanització jardins Paula Montal (Barcelona) Obres relatives al projecte executiu i estudi bàsic de seguretat i salut de la reurbanització del solar ubicat als jardins Paula Montal a Barcelona. L’objectiu és incorporar a
Construcción de carril bici en Lleida
Construcció de carril bici a Lleida Construcció del tram de continuació del carril bici a Lleida entre l’avinguda Balmes i el Centre Històric. Amb aquest tram es dóna continuïtat amb la plaça Pau