A l’obra de l’AP2 (Autopistas), de rehabilitació del ferm en diverses zones del tram PK 85 + 990 al 104 + 000 direcció mediterrani, s’ha introduït com a novetat el fresat 3D. Aquest sistema utilitza un disseny capaç de determinar la profunditat del fresat de forma exacta.
A més, en aquesta obra s’han fet proves amb l’ús d’una càmera Leica sobre un cotxe per a realitzar l’aixecament topogràfic. La càmera pot realitzar un aixecament amb milions de punts a una velocitat de 50km/h, i circulant pel mig de l’autopista aconsegueix llegir els dos carrils.
El sector de l’asfalt s’està movent a un bon ritme quant a innovació i poc a poc es van introduint millores que redueixen els temps, els residus, les emissions i augmenten la precisió o la neteja en obra.
Com a exemples, Arnó és pionera a Espanya en l’ús de l’aplicació d’una beurada d’hidròxid càlcic, diluïda i estabilitzada, com a protecció dels regs d’adherència i la neteja en obra. Benito Arnó també forma part del projecte Reutrans, amb CEPSA, que promou la reutilització dels materials obtinguts de ferms envellits i fa poc vam parlar de la reutilització de materials feta a l’obra de millora dels camins de l’Horta (Lleida).
Reutrans és un projecte desenvolupat gràcies al Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya(PRECAT20): subvencions per a projectes de foment de l’economia circular de l’exercici suport de l’Agència Catalana de Residus.