Estem apropant-nos a l’arrencada de la campanya de vialitat hivernal als centres de conservació de carreteres de les zones que gestionem. La neu, la pluja i el fred posen a prova els ferms tant en la seva resistència a les exigències del clima, com en la capacitat de mantenir la seguretat per als vehicles.
L’equip de R+D+i treballa des de fa un temps en una solució per crear paviments més resistents i duradors per aplicar en zones de clima fred. El projecte d’aquesta investigació es diu RAISA (Research on Anti-Icing Solutions for Asphalt Pavements) i desenvolupa nous materials bituminosos que permetin reduir la quantitat de sals clorades utilitzades en les operacions de manteniment de la vialitat hivernal.
Amb aquest desenvolupament es podran reduir costos econòmics i ambientals:
- Menor quantitat d’adquisició i distribució de sals fundents.
- Reducció del deteriorament per corrosió de diversos elements de la infraestructura viària: barreres de seguretat, senyalització vertical, estructures de formigó …
- Reducció de rehabilitacions prematures de paviments i altres elements de la infraestructura viària a conseqüència de la corrosió i la climatologia.
- Reducció de la corrosió en els vehicles i maquinària de manteniment al seu pas per les calçades
I costos ambientals. En aquest sentit, els danys són directament proporcionals a les concentracions de sals en el medi ambient i per tant, l’adopció de qualsevol mesura correctora per reduir el seu ús és ambientalment beneficiosa.
- Reducció de la salinitat del sòl per l’absorció de les sals fundents.
- Manteniment dels hàbitats de la flora i la fauna en condicions naturals.
Este proyecto está cofinanciado por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional de la Unión Europea en el marco del Programa Operativo FEDER de Cataluña 2014-2020.