L’any 2020 ha estat un any especialment prolífic per al nostre departament de R+D+i que ha publicat 9 articles en diferents mitjans i congressos.
Des de fa uns anys, l’equip de recerca, desenvolupament i innovació està bolcat a crear projectes entorn de l’asfalt i les mescles bituminoses. L’empresa, Arnó, cerca l’excel·lència en totes les àrees en les quals treballa, i especialment s’ha posat el focus en el desenvolupament de mescles bituminoses més sostenibles i eficients, així com en la cerca de pràctiques de fabricació i posada en obra més responsables mediambientalment.
A aquestes preocupacions responen els següents projectes:
Superbit, projecte que busca augmentar la durabilitat dels ferms millorant la seva adherència, entre altres coses.
Asfaltmin, per a buscar la reducció de consum energètic i emissions en la fabricació de mescles bituminoses.
A aquests dos projectes se subscriuen les següents publicacions:
Superbit
- Innovative tack coats for improving durability of bituminous layers
- Nuevos riegos de adherencia para mejorar la calidad de los firmes (I Jornada digital ASEFMA)
- Semi-empirical method for the calculation of shear stress, stiffness and maximum shear strength (Colaboració ARNÓ-UPC)
- Resistencia a cortante de la unión entre capas bituminosas ¿Cuánta es necesaria? (Colaboració ARNÓ-UPC)
Asfaltmin
- Enviromental impacts of hot, warm and half warm recycled bituminous mixtures (Colaboració ARNÓ-UPC)
- Impactos ambientales de mezclas bituminosas recicladas en caliente, semicalientes y templadas (Colaboració ARNÓ-UPC)
- Emisiones de gases de efecto invernadero de mezlcas bituminosas mediante el modelo ECCO2 (Colaboració ARNÓ-UPC)
A més, altres temes relacionats, també han estat objecte de publicacions, com són el cas de:
- Emulsiones modificadas para mezclas templadas de mejores prestaciones (Colaboració CEPSA ASFALTOS-ARNÓ)
- Estrategias de residuo cero en la construcción y rehabilitación de firmes (XV Jornada ASEFMA)
El projecte Asaltmin, a més, ha donat com a resultat una eina, ECCO2, que permet calcular l’impacte mediambiental de la fabricació, transport i posada en obra de mescles asfàltiques. Aquests valors són importants perquè permetran ajustar els processos i fer, com dèiem anteriorment, treballs més sostenibles i eficients. La clau està a treballar amb dades vàlides i interpretar-los correctament, i aquí és on el nostre equip de R+D+i està fent un gran esforç. I per això, s’ha posat a la disposició del públic en obert l’eina ECCO2. L’aplicació de millors pràctiques va en benefici de tots.
.